Påsk i Sälen och snorig hjärna

Här är jag....om det är någon som undrar vart jag tagit vägen så kan ni andas ut, jag har överlevt påsken. Har sedan sist hunnit med en massa som vanligt. Åkt 6 tim i bil till Stöten i Sälen. Spenderat 3 hela fantastiskt sköna och roliga dagar med sol, skidåkning, pulkadragning av liten påbylsad snorig Theodor med nyköpta riktiga skidglasögon och frossat i en massa påskgodis.....

image29
Påväg till skidbacken

image30
Mitt i backen med nya brillorna på plats.

image31
I stugan med rosor på kinderna


Christian, jag och Theodor tryckte så in oss i ett av de minimaliska sovrummen
, det var på centimetern att resesängen fick plats. I det andra minst lika lilla sovrummet delade mina kära föräldrar samt syster på en våningssäng. En av kvällarna var även min bror och hans flickvän på besök och då var det ganska fullt :-). Jag och Christian är ju gamla yatzyrävar som alltid har tärningar och block i bakfickan när vi är ute och reser så vi fick med oss de andra.......vilken tid det tar med så många...men segern känns också större...haha.

På vägen hem i måndags så fick vi med oss en extra passagerare till Solna. Min kära syster
 Josefine hade lov nu i veckan och vad passade väl då inte bättre än att följa med oss hem. Både jag och Theodor har varit riktigt snoriga och förkylda under veckan så stackars syster hoppas du klarar dig och tack för att du hjälpt till att avlasta mig med det ena och andra!!!!

Har tänkt blogga en sväng då och då men det har som vanligt varit ganska upptagna tangenter......(jag vet att du har sagt att jag får säga till om jag behöver datorn, men det är heelt ok syster yster) Hon har dock uppdaterat sin blogg väldigt flitigt under veckan så gå gärna in där och kika, www.lollipoppan.blogg.se Sedan kan man väl säga att vi kanske upplever vissa saker på olika sätt. Jag var inte rädd att ett förmodligen helt oskyldigt par av utlänskt ursprung kanske boende i Kista skulle spränga IKEA i Barkaby i onsdags men fantasin kanke flödar bättre i en endast 16 år gammal hjärna.

Då min snart 29 år gamla hjärna fortfarande är tjock av snor samt idag lätt överansträngd efter en första dag på jobbet, (nu ska det jobbas alla fredagar framöver......)så blir det inte mycket mer skrivet ikväll.

Imorgon är det lördag och med bara en  fjuttig vecka till dagen D med kalajs för prinsen prins så finns det mycket att stå i.

Godernatt!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

=) Bra skrivet älskade syster!

2008-04-01 @ 20:46:00
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0