I ruset av en Singah

Så sitter en blivande fru Wahlquist här och knappar.... jo jag förvånade mig själv och slog till på dagen D, skottdagen år 2008. Egentligen vet jag inte om det räknas som ett riktigt frieri när man redan är förlovade, har köpt lägenhet och producerat en bebis. Men vi har ju aldrig kläckt frågan på det sättet och när jag gjort det lite på halvskämt tidigare har jag mest fått grymtande nej och hu vad onödigt tillbaka.

Den gamla traditionen om att kvinnan endast har en futtig dag på sig var fjärde år
känns ju ganska omodern och ojämnställd men vad tusan, jag tog chansen. Hade läst att mannen måste ha en riktigt, riktigt bra ursäkt för att säga nej eller överösa tjejen med presenter om han inte ville gifta sig och hon friar just den 29/2. Någon gång framåt 16.30-tiden igår bestämde jag mig för att, här ska det frias!
Jag fick total idétorka på HUR jag skulle göra. Jag lider ju av en ganska allvarlig form av beslutsångest, så när beslutet inte gällde vilken kaka till kaffet jag skulle ta eller uppsatt eller utsläppt hår så blev det stopp. Försökte få idéer från de andra mammorna som jag hängde med där på eftermiddagen. De tyckte det var sååå kul att jag skulle slå till. Blommor till jobbet med ett kort kanske, eller bättre.... lite nya läckra underkläder och en röd ros i munnen. Det sista lät ju spännande.(Eller??) Drog med mig stackars Theodor in på Twilfit i Solna C efter att ha brytit upp med de andra mammorna och Theodors kompisar . Nya underkläder....ja det fanns ju fina saker men nej nej och nej. Ska det tackas ja till mig så får det bli som jag ser ut och är just nu. I mina jeans som jag bott i sedan jag köpte dem och den senapsgula T-shirten som faktiskt bara är en vecka tänkte jag. Jag känner mig inte som en läcker spets-BH!

Jag bannlyste den blivande maken och hans son från köket och lagade till en god currykycklinggryta med ris. Dukade med varsin Singah och en massa ljus och röda rosor. Rotade fram lite hjärtegrejer som legat och dammat till sig från någon tidigare alla hjärtans dag. Smugglade in resekatalogen från tidningskorgen, rev ut sidan från Maldiverna, satte ett stort  X på en av de kritvita stränderna och skrev -Vill du gifta dig med mig här??? 
Tänkte lägga till: Jag står för all planering och bokar resa, fixar ringar etc....om du betalar....men det kändes inte så snällt, hihi. I kartan på Maldiverna stack jag också igenom en av de röda rosorna och så lade jag under det lite nonschalant under tallriken.
Så där i värmeljusens sken och i ruset av några klunkar Singah fick jag mitt- Ja det klart jag vill :-)!!!
Theodor satt det med stora ögon och tyckte nog att allt var mysigt och lite konstigt. Men det bästa med middagen tyckte han nog var vår dessert : Vattenmelon!

När han somnat vid ganska exakt 20.00 som så många andra kvällar utan minsta pip. Saga, välling, trollmors vaggvisa och tack och godnatt, mamma går ut. Så satte vi oss och drack lite gott vin och åt lite choklad ( läs, åt upp all choklad som fanns). Vi började kolla på en film 21.30 på 1an. Efter 10 min somande jag och eftersom det inte ens är några reklambrott där ljudet höjs helt plötsligt så snusade jag på ett bra tag där i soffan. Vaknade till av kramp i nacken och lyckades komma i säng istället.

Min blivande make...hoho vad det låter stiligt, hade ställt väckarklockan i morse. Bandyspel kl 09.00. En massa mer eller mindre ortränade, halvvuxna män som fäktas runt med bandyklubbor i en liten svettig sporthall i Barkaby. Jag har varit med två gånger. En gång åkte jag till IKEA efter en stund och den andra gången hade jag turen att några av de andra spelarna i laget hade sina flickvänner med så vi fastnade över en fika och "råkade" missa spelet.


Resten av dagen har gått åt att sortera ur två garderober.....vart kommer alla saker ifrån???? Plockat i Theodors rum och smitt planer för hur det ska göras om där. Jag och Christian var så inne i allt fix så vi nästan missade att vår lille plutt faktiskt börjat krypa. En slags hasa sig med ett ben under-stilen. Går inte så jättesnabbt än, men han har hittat en teknik som funkar. Vad glad han såg ut :-)image26 Ungefär såhär glad...

Melodifestivalen blev det ikväll och det var väl "rätt låtar" som gick vidare till final. Har ju missat halva tävlingen i år och kan inte säga att jag bryr mig så fasligt mycket. Efter det kunde vi inte komma överens om vilket TV-program vi skulle se, så jag hamnade här.

Imorn ska vi eller det blir nog Christian åka till soptippen med en fullpackad bil.
En gammal julgran ska lämna vår ballkong  plus en massa bråte som dök upp under dagens garderobsprojekt.
Det är imorn det. Nu ska "blivande fru Wahlquist" gå och borsta bort kvällens smågodis från tänderna och sedan blir det sova. Imorn är det min tur att gå upp när plutten vaknar. Man kan ju hoppas att man har samma tur som hans far hade idag. Han sov till 08.30 och det var när Christian stod i dörren och skulle åka till bandyn.

Godernatt!  


Kommentarer
Postat av: J o s s e

Svar: Var du sarkastiskt eller tycker du att det lät som ett najs life?..;)

Grattis till frieriet får jag väl säga!..
Längtar verkligen tills vi åker till Maldiverna och bevittnar er vigsel!...=P

2008-03-02 @ 00:15:45
URL: http://lollipoppan.blogg.se
Postat av: Gunhild

Grattis till frieriet, nu gläder vi oss till I skall giftes, blir det kanske Maldiverna?? eller Kalmar Slott??? Kram till alla 3

2008-03-02 @ 18:31:21
Postat av: Kajsa Gustafsson

Wow,det må jag säga!! Vad modig du är som vågade fria, en annan hade tyvärr inte samma mod utan fegade ur... Hade tänkt slå till men jag får vänta 4 år till...hmm. Blev nästan lite tårögd när jag läste, bra Madde, nu har jag iallafall fått lite inspiration. Kram Kajsa.

2008-03-03 @ 10:27:13
Postat av: Lisa

Grattis vännen!!!
Jag håller med Kajsa, så modigt av dig!!
Jag tänkte tanken, men så har vi lite annat framför oss just nu känns det som...
Hoppas verkligen att det blir på en vit strand på maldiverna, låter alldeles underbart! :)
Stor kram

2008-03-05 @ 14:20:59
Postat av: Nina

Du gjorde det! Har varit så nyfiken så jag letade fram din blogg-sida! Vad kul, stort grattis!
Ha det bra!

Kram

2008-03-05 @ 16:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0