Fina risgryn och kalasinbjudningar

Oj vad sent det är igen. Skulle inte vara fel med några extra timmar per dygn...kan Reinfeldt fixa det tro, åtminstonde åt oss med småbarn??

Idag har vi varit hos Tandhygnisten på BVC. Vi var en grupp på ca 10 ettåringar och mammor som möttes upp en timma på förmiddagen. Tandhygnisten berättade att det är viktigt att borsta tänderna morgon och kväll, inte småäta och att vatten är bättre än saft.....inga nyheter direkt. Sedan utmanade hon ödet och stack sin gummibeklädda hand i alla små munnar. Theodor skötte sig fint med sina endast två små risgryn. Men det fanns de som bet så att hon skrek till.

Efter lunch blev jag och Theodor uppbjudna till grannkompisen Ester som ju bara är två dagar yngre än honom. Hon är hemma med sin farmor nu i mars och hon bjöd på fika och pratade....och jag pratade lite när jag fick chansen ;-) De lekte så fint, bara några pet i ögonen och strypkramar då och då.

Så kom kvällen som har bestått av tvätt....igen. Lite packning av skidkläder. Påklädning av ett stycke bilstol och sist men inte minst så skulle jag svänga ihop en bunte med inbjudningskort till ett kommande 1-årskalas. Det var där tiden formligen spraaang iväg. Allers klart och mina ögon svider av trötthet och en lätt kramp i handen.

Imorn ska jag till posten och handla lite mat på ICA. Känner för att besöka pappas moster Ellen som bor här i Råsunda och önska hene Glad Påsk. Packa färdigt ska det också göras och så ska vi passa lilla Ester ett par timmar på kvällen när hennes mamma Lotta ska på styrelsemöte. Appropå det så har jag nu valt in mig själv på en ansvarspost i Bostadsrättsföreningen, vuxenpoäng! Inte vad som helst heller...hihi. Tvättstugeansvarig minsann!

Nu kastar dock den tvättstugeansvarige småbarnsmamman in handuken för denna afton. Om det finns tid för en sista rapport innan avfärd till Stöten återstår att se.

Må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0