Mätt och nöjd och lite trött i ögat

Här sitter man och är mätt och nöjd och lite trött i ögat. En måndag som avslutades med en trevlig och fantastiskt god middag på Runiusgatan. Vi var hembjudna till våra kära vännen Emilia och Jon som går i väntans tider. Hoppas inte att de ångrar sig allt för mkt efter vårt besök. Theodor uppförde sig väl inte som ett ljus direkt....men han var kanske lite extra  trött efter helgens festligheter och lite oregelbundna tider så så farligt var det kanske inte egentligen. Men de har lite att plocka med.... och de har inte så många körsbärstomater kvar på sin fina planta för de var väldigt goda tyckte en viss liten gosse.

Denna måndag har annars bestått av tvätt, tvätt och tvätt. Sandlådelek, dammsugning, post av brev, överlämnande av nyckel till volvo.....tjihoo, den är SÅLD!

Sedan förra inlägget har det hänt massor. Den största saken....tata, Theodor har börjat gå! Riktigt skön Chaplin-stil och han ser så lycklig ut :-) där han stapplar fram.

Sedan har vi så spenderat en stor del av en solig skön fredag i Sigtuna. Vi åkte på äventyr med pendeltåg och buss och var ute där före 15.00 på eftermiddagen. Efter fika och lek hos farmor & farfar så gick vi en skön promenad på lilla Stora Gatan. Några timmar senare så kom pappa Christian och farbror Martin ut och ytterligare en stund senare så kom släktingar som bor i Portugal och London på besök. De var hitresta för bröllopet vi skulle på på lördagen.Theodor var på strålande humör och lade in den stora charmoffensiven. Jättegod trerätters middag och mycket senare hemfärd än planerat.....

Lördagen kom och timmarna rusade snabbt iväg. Duscha, äta, bada, stryka skjorta. Liten slips på plats, stor slips på plats, väskor packas. Säng och nalle, välling och mutor, en boll. Finskor och filt, aj då inga hela strumbyxor....phu där fanns ett par längst ner i lådan och hej och hå......Sminka sig.....blä, Josse skulle ha varit här, mkt snyggare när hon sminkade mig. Håret upp......ja det får duga, på med 2 kilo hårspray.

Vi kom faktiskt iväg i tid och GPS'n visade att vi skulle komma tjugo min innan vigseln. Tack GPS'jv****. Den ledde oss rakt ut i skogen till en bom på en skogsväg......obehöriga äga ej tillträde fick vi rätt i ansiktet. Det var inte Frösunda kyrka utanför Vallentuna det inte. Att vi lyckades komma endast 10 min sent och på så sätt springa förbi brudparet precis innan kyrkporten är helt otroligt.

 Svärmor, jag och partypojken

Mycket trevligt hade vi sedan. Efter vigseln så tog sig alla ca 76 gästerna någon kilometer upp till brudens föräldrars fantastiska herrgård där middag och fest stod på programmet. Eftersom brudgummen är från Slovenien och brudparet har bott en period i London och endel släkt bor eller har bott i andra länder så var allt en härlig internationell mix. Theodor i sin blårandiga skjorta, mörkblå finbyxa och svarta fina slips lyckades charma de flesta även denna dag. Han brydde sig inte om den var någon som pratade, engelska, slovenska eller finska med honom han knatatde glatt vidare mellan famnarna. Vi lyckades få honom att somna vid 20.30-tiden i sin resesäng med sitt täcke och nallen tryggt på armen. Han sov som en liten sten tills vi fiskade upp honom vid 01.30-tiden och packade ihop.

 Små bordsherrar vid vårt bord....


Tack och lov så sov han till 09.15 iallafall så man slapp gå upp i ottan. Lite seg i mössan annars fick vi oss en mysig söndag. Soligt och skönt. Myspromenad i parken och en sväng till Solna C. Köpte nya blommor till balkonglådan och tog en fika.

Vid 18-tiden gick vi över till vänner här i Solna som ville bjuda på grill-middag. Tackar och bockar, det var smaskigt. Vid 19.30-tiden knatade jag hem med lillprinsen så att han skulle komma i säng på ett mer vanligt sätt. Christian stannade kvar och kollade på EM-finalen. Jag slökollade på en film...ngt bröllopstjafs med Jennifer Lopez, den var ingen höjdare. Sov nog minst 45 min mitt i det hela.

Ja det var en liten kort sammanfattning av en relativt innehållsrik helg och måndag. Imorn ska jag träffa min chef....håll tummarna för mig. Att jag fortfarande är välkommen och att hon vill att jag ska få en jättespännande tjänst och att mina lönekrav blir godkända ;-)

Godnatt godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0