Semesterrapport från Läckeby

Fullt upp hela dagarna.....tar mig aldrig tiden att blogga. Passar på en snabbis nu när jag är i stort sett ensam hemma. Ja Theodor ligger och snusar och snart kommer mamma tillbaka från stan. Hon har skjutsat Josse och några av hennes vänner till bion inne i Kalmar.
Vi har spenderat en vecka här nere nu och Theodor njuuter av att kunna strosa runt ute hela dagarna. sandlåda, poolen, vattenkannor, lektält, studsmatta, bobbycar (min gamla hederliga från -79 håller formen) och en massa annat skoj. Favoriten är också att sitta i jordgubbslandet och mumsa bär.....och så detta att mormor, morfar, moster och gammelmormor finns runtom och busar hela tiden gör ju inget sämre :-)

Vi har varit på Ölands djurpark en dag och varit runt på lite andra Ölandsturer. Vädret verkar inte vilja vara bättre än förra sommaren så vi får vara glada att vi lyckades hitta sol o värme några timmar tidigare i veckan och då myste till det på sandstrandernas sandstrand på östra sidan av Öland. Bilder utlovas!

Grillmiddag hos vänner blev det i tisdags, lite shopping i Kalmar, marknad i Mörbylånga, lek och fika hos Theodors jämngamla syssling har också hunnits med. Är glad att jag idag också lyckades få till ett besök hos min kära barndomskompis Kajsa. Hon har två goa pojkar, varav den yngsta bara är ett parmånader äldre än Theodor. De hade skoj ihop :-)

I lördags var vi på bröllop nr 4 som var fantastiskt fint, gott och skojsigt. Vigsel i slottskyrkan i Kalmar och fest på RäpplingeGård en bit norrut på Öland. Söndagen var det skönt att bara slappa. fika och ha det lugnt hemma hos mina föräldrar.

Ja det är hemma hos dem vi är för dem som inte vet det. På söndag är planen att resa vidare. Växjö, ev Osby och sedan ner till Malmö för överresa till grannlandet i söder. Det där lilla där man dricker mkt öl, äter röda korvar och wienerbröd med chokolaaade. Bo hos lillebror Wahlquist som blev Köpenhamnsbo vid årsskiftet och ta ett par dagar som de kommer i början av nästa vecka. Kanske träffa Christians kusin med familj en sväng, ja vi får se vad som händer. På onsdagen har vi nu tänkt ta oss tillbaka till hemlandet och besöka vänner som bor i Malmö. Om kusin Pierre är hemma ngt där på ons el tors så vore det kul att se deras lya också.

Det blir säkert bra. På lördag om en vecka så vill jag vara tillbaka i Kalmar igen för då är vi en bunt ifrån min gamla härliga gymnasieklass som ska mötas upp och ta en öl eller två för att "fira" el vad man ska säga, att det är 10 år sedan vi tog studenten.....shit 10 år! Då är vi värda många öl, hihi

Nu ska jag ner och umgås med min kära mor. Christian fick med min far och bror till Kalmartravet ikväll. Bäst för honom att han drygar ut semesterkassan och inte tvärtom..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0