Söndag kväll - i hårets tecken

Så börjar helgen lida mot sitt slut. En ganska lugn och inte så händelsefull helg. Vackert och kallt väder ute och nystädat och varmt inne i lägenheten.
Theodor ligger och snusar och jag känner mig bra sömnig själv. Har plockat fram väskan med alla sommarkläder och planen var att gå igenom och se vad som ska med till resan nu ikväll, ojoj vad jag skulle behöva energi. Godis kunde ha hjälpt men det finns inte ngt åt det hållet hemma (har letat med kompass & ficklampa tidigare ikväll). Får ta en clementin och se om det funkar.

Vi hann precis till frisören igår. En turksalong i centrum som jag varit på någon gång tidigare. Då hade jag en trevlig poppig tjej som klippte bra tyckte jag och slingade rött i håret som jag blev riktigt nöjd med och till ett bra pris. Den frisören fick inte Christian eller jag igår. Christian fick en man 50+ som tillslut fick till en "turkfluffig" frilla som inte var helt kort men inte heller lång.(?????) Eftersom min kära pojkvän är en så snygg man (tycker jag iallafall) så klär han i ALLT, även "turkfluff". Han fick ärligt riktig ångest som inte ens gick över när jag bjöd på semla på ett fik i närheten. Jag har sagt att han kommer kunna snygga till det lite mer själv efter första tvätten o med lite wax el så. Säg den som inte någon gång har förbannat frisörernas vilja att föna och böja till håret på de mest märkligaste sätt man kan tänka sig. Eftersom jag är en snål ( brukar kalla mig ekonomisk) smålänning så vill jag inte riktigt gå till de flashigaste och trendigaste frisörena där det snabbt klättrar upp över tusen spänn för en klippning utan jag provar igenom vad som dyker upp. Jag har haft en hel del märkliga frisyrer genom åren...... shit vad många när jag tänker efter. Skulle nästan kunna skriva en hel novell om det faktiskt. Igår fick jag en kvinnlig tråkig frisör som knappt förstod svenska men känner mig nöjd med en genomklippning och ca 7 cm kortare rakt igenom.

Dagens viktiga fråga: ( Har tänkt börja ha en varje dag  i min blogg )
Har du gråtit efter ett frisörbesök och då menar jag av ångest och inte av lycka???? 

Min värsta är när jag jobbade på Cypern för 6 1/2 år sedan. Hade haft riktigt korta frisyrer under min tid som resledare men började känna för att låta det växa ut lite. Skulle åka till Sverige över helgen för att hälsa på min pojkvän och också träffa hans föräldrar för första gången. Han hade också jobbat på Cypern men hade åkt till Sverige två månader före mig och jag längtade efter honom så jag blev blå. Hade min lediga dag ett par dagar innan flygresan hem och passade på att sola, få massage och så skulle jag klippa mig lite. Tog bilen ut till en liten by utanför Ayia Napa. En by dit inga turister kom, där vi guider ibland brukade åka för att shoppa kläder och mat och den där dagen för ett klipp av hår. Den säkert trevliga cypriotiska mannen förstod inte ett ord engelska och min grekiska sträckte sig inte till att beskriva frisyrer. Istället för att KLIPPA en cm i allt hår där bak blev det en cm KVAR. Framifrån syntes det inte och jag satt insjunken i en tidning tills allt var klart. Backspegel upp och den brunröda färg jag lyckats få till tidigare på stranden försvann rätt kvickt i mitt ansikte. Då var det ångest på hög nivå kan jag lova. Tack och lov hängde inte mitt ganska nya förhållande på håret och hans föräldrar godkände mig ändå =). Och nu sitter han där i soffan och känner på hårångest själv..........

 
Före                            Efter


Ser väl inte så dumt ut??? Rösta gärna, jag bifogar resultatet till honom. (OBS! Du får inte rösta själv älskling!)


Fick lite mer energi nu så nu dyker jag ner i sommarkläderna.


Adios


Kommentarer
Postat av: J o s s e

Jag röstar helt klart på Efterbilden.
Klart det känns ovant för honom men han är ju mycket snyggare i kort hår, nästan synd att han är upptagen nu ju!..;) haha..

2008-01-28 @ 19:26:06
URL: http://lollipoppan.blogg.se
Postat av: Lisa

Ha ha, jag skrattar så jag gråter... och då inte av ångest! ;)
Han är skitsnygg i sin nya frisyr, hälsa honom det. Jag röstar på efter!
Jag gråter även av avund... vill också åka till palmer och värme... Ha världens bästa semester!!
Stor kram

2008-01-29 @ 11:45:59
Postat av: Gunhild

Mycke mycke snyggare i kort hår. Chr ser 10-15 år yngre ut och är jätte snygg.
Stort kram
Gunhild

2008-01-31 @ 10:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0