Då var man igång med det här......

Ja jisses, vad har min kära syster gett mig in på!? Känner inga krav på mig heller om att det här ska bli intressant o underhållande =). " Hon äger på att skriva" säger min söta syster så fint om mig på sin blogg....hahaha. Då kör vi.........

Helgen har spenderats i min barndoms stad Kalmar, hemma hos mina föräldrar och 13 år yngre syster Josefine ( alias Lollipoppan =) ) Jag och Theodor flög fram o tillbaka, fantastiskt smidigt. Haft en toppenmysig helg med en massa tid att bara umgås med nära & kära.
På lördagen kalasade vi för mamma som fyllde år. Kakor o tårtor i mängd så sockernivån är på topp. Min stackars kropp måste undra vad som händer. Först var det jul o nyår med en massa godsaker o slappa dagar i TV-soffan. På söndagen för två veckor sedan  hade jag masat mig iväg till kiosken o köpt en kvällstidning o lite godis. Dök på en artikel i söndagsbilagan om att rensa kroppen från slaggprodukter, en sk Detox-kur. DET ska vi göra älskling, nästa helg, sa jag glatt till min kära sambo. Hur jag lyckades få honom att gå med på det det kan man undra men det gjorde han. På torsdagen innan helgen med stort D ( som i detox) spenderade vi nästan två timmar på Maxi. Det skulle vara kålrabbitar o asmialger och nötter o grönsaker man inte visste fanns o soyagrejor o allt vad det hette. Summan ökade stadigt på scanningdosan o Christians ( ja det är sambon det) inställnig till det hela började surna till.
Som en räddande ängel och humörhöjare denna gråmulna torsdagkväll på Maxi i Solna så ringde min kära svärmor. " Nu ska ni åka på semester om tre veckor- jag vill hjälpa er med en resa till Thailand!" ????? Hum, ja det kan vi väl ta emot =). Svärmor är i flygbranchen och kommer över mkt trevliga erbjudanden ibland. Så dagen efter var allt bokat & klart. So, Thailand here we come, jag min sambo o vår lille plutt.

Samma kväll smög vi igång med vår -ut med all skit ur kroppen-kur. Kan tipsa om att är man lite trötta småbarnsföräldrar som vi är så är det en smula jobbigt. Jag planerade o lagade mat konstant kändes det som och vi sprang i skyttetrafik till toan...... man kissar hela tiden. Christian som nog hade mer skit i sig än jag hade så ont i huvudet så han trodde han var sjuk, hahaha. Vi överlevde helgen o jag tycker nog att man kände sig lite fräschare.
Men nu när man har spenderat 4 dagar i "fikats mekka" dvs hos min kära bullmamma & bullmormor så är nog "slaggnivån" utjämnad igen. Det är lugnt snart väntar heta currygrytor o en svettig sol som tar kål på det. Mmmm

Oj, det här blev ju en hel novell. Måste packa upp efter resan och sedan kanske han där i soffan som kollar på sport ändå tycker det vore trevligt om jag umgås lite med honom....han kanske har saknat mig lite också inte bara Theodor.

Ha det gott alla glada!


Kommentarer
Postat av: J o s s e

Ja jag sa ju det,det är sant, Du ääger på att skriva ju!..=)
Kulkuul, fortsätt älskade systeryster, detta gillar jag!! =))

2008-01-22 @ 20:00:21
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0