Tangenterna fortfarande varma....

Så tyst det är här i lyan. Christian läser tidning, Theodor snusar på kudden och jag har småplockat lite. Nu sätter jag mig en stund här vid datorn. Har inte riktigt kunnat sitta här de sista dagarna för min älskade syster yster har varit på besök och då knapprars tangenterna heta ;-).Det knappras och plingrar och fnissas åt inlägg och meddelande i en hastighet av minst 220 km i tim. Jäklar vilken hastighet man kan skriva med när man är 15 år och bara sådär van.... jag känner mig som en gammal snigel som föddes lååångt innan datorn fanns i varje mans hem.

Vi har haft ett mysigt veckoslut med en massa shopping och trevligheter. Jag shoppade mitt på H&M så jag kunde använda mina julklapps presentkort. (Tack alla som bidrog) Nu har jag ett par "riktigt heta" (Josses ord) utsvängda jeans a'la 70-tal. En senapsgul tröja också ganska het, hihi. Köpte mig ett par tights tillslut, jag kan ju inte bara gå i jeans och vara tråkig (hum) Köpte vårjacka och överdragsbyxor till lilleman också. Shoppingkassan var annars ganska skral efter semestern och precis innan föräldrapenning ( tänkte skriva lön....) så det blev inte så mkt annat.

Igår lördag var så shoppingsuget mättat och vi kände för att göra något annat. De lovade sol och en massa plusgrader här i vår huvudstad så vi bestämde oss för en tur till Djurgården. Det var väl inte direkt svettigt med de minst sagt friska vindarna som drog in där vid vattnet men det var sol och vackert. Det fick bli ett museumbesök och stegen bar till Aquaria. Där tinade vi upp i den tropiska regnskogen bland hajar och färgglada fiskar. Theodor mös där i bärselen, han hoppades väl att jag hade tagit honom tillbaka till Thailand. Han verkar längta tillbaka! Han har kinkat och sovit sämre sedan vi kom hem känns det som. Och jag vet inte om jag inbillar mig när jag tycker att hans blick när han vaknar säger " Mamma, när ska vi byta om och gå ner till poolen och bada med min boll" eller när vi bråkar i hallen "snääälla mamma låt mig slippa jacka och mössa och en svettig åkpåse och låt mig sitta i linne och shorts".........

Har vi tur så kanske vi snart har råd med ett hus i Thailand..... Det vill säga om syster yster delar med sig av sina miljoner när hon blir vår nästa supermodell

Det man inte tror ska hända hände oss där på cafét på Aquaria. Vi hade fått i oss en god pannkakslunch och vi kände oss mätta och nöjda. (Theodor tyckte också pannkaka var smaskens). Vi stod och laddade för att springa över till Östersjöavdelningen som man måste gå ut för att komma till. Då dyker det upp en kille i 35-40 års åldern kanske och haffar oss, eller rättare sagt Josse. ( Gammelmormor Madde nästan 30 med solrynkor, påsbröst och utammad hängrumpa var inte riktigt vad han letade efter, hihi.) Han var modellscout för Stockholmsgruppen och var den som upptäckte Karolin Winberg när hon var 16. Nu upptäckte han min vackra syster där mitt ibland alla fiskar och lianer. Imorgon ska hon ringa till hon som tar emot nya modeller.....och där börjar kanske ett riktigt spännande äventyr. Hoppas, hoppas nu att det går vägen. Annars ska jag se till att hon lyckas komma in på någon annan agentur. Tänkte ta jobbet som hennes privata manager och kamma hem 5 % av inkomsterna....och då kanske det där huset i Thailand blir verklighet :-)

Nu ska jag runda av för ikväll. Väntar spänt på rapport från Josse imorn em. Go girl, du är bäst! Det var toppenmysigt att ha dig här som vanligt.

Kram

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Sv: Nae inge kul att vara sjuk!..:(

Haha riktigt bra/roligt skrivet!! ;D
Vi hörs!

2008-02-25 @ 19:21:10
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0