09.30 Gunga

Inte alla som har inskrivet i sin kalender: kl 09.30 gunga, men det har jag. Fick mail i början av veckan från en mamma i gruppen. -Fika och lek vid 10-tiden hemma hos oss den 29/2 och gunga innan dess för de som vill. Avancerade grejer man håller på med!
Idag blev jag och Theodor upphämtade av Nina och Oliver kl 10.30 och så åkte vi ut till Jenny och hennes grabbar i Åkersberga. Åt lunch, fikade och vi brudar hann få lite skvallrat medans barnen lekte. Inte heller en helt ansträngande dagssyssla. Projekt mammaledig känns bara bättre och bättre. Kan ha att göra med att solen skiner, knopparna brister och fåglarna kvittrar....vårkänsla.

image23


Kvällen har varit lugn
. Vi åt morotspannkakor med lingonsylt till middag, vilket vårt lilla matglada troll smaskade i sig med god aptit. Jag lyckades ringa min vän Lisa som firar födelsedag idag mitt när hon skulle hugga in på tårtan.... Hon ringde upp lite senare och vi satt nog i telefon i minst en timma.

Christian kollar TV och här sitter jag
. Som så många övriga kvällar. Romantiken blomstrar verkligen ;-). Nej imorgon är det fredag och skottdag och allt. Jag får ta mig i kragen. Laga god middag, lite vin och ingen dator på hela kvällen.

Just det, lovade mamma att lägga in en bild på mina nya gardiner. Så för er som inte bryr er om sådant, blunda nu!
   Inte så avancerat men känns bättre än den juleröda som den har ersatt.


Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: YMB

FINA gardiner,o en JÄTTESÖT liten kille i soffan, gillade han att gunga?

2008-02-29 @ 10:21:14
Postat av: J o s s e

Aao Sötnosen! Finfina gardiner ju!..

Har en däckad Hilda på golvet, ska nog däcka själv nu... ( Haft filmkväll...)

Godnatt! =)

2008-03-01 @ 02:25:33
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0