Balkongmakeover och en förbannat massa streckkoder

Gassande sol, blå himmel och ca 11 grader och fram till i eftermiddag ingen större vind. Skööönt att vara hemma och "mammalediga". Synd bara att barnet inte varit på lika strålande humör som vädret . Kink o gnäll och hänga i mammas byxben samt våga vägra sova har dominerat dagen. Ute var livet lite roligare så vi har mest varit på upptäcktsfärder. På förmiddagen var vi på en stor lekplats en bit härifrån, det var kul. Den lille vilden somnade på väg därifrån och jag tog det långa steget hem för att hinna fixa med bla fortsätta vårstädningen på balkongen. Han sov så skönt där nedanför balkongen på gården och jag tänkte att jag hinner ta en kaffe innan jag sätter igång. Det var ungefär det jag hann..... 20 min senare var han vaken. Tror det var en av grannarna som gled upp med sin motorcykel som kan ha stört hans skönhetssömn.

På eftermiddagen var vi hembjudna till Anna & Leo som bor 3 min härifrån. Det var lek och gunga och smarrig fika ute på deras gård. (Det är de som har en sådär extra bra gunga hos sig) Theodor somnade i gungan och fick ca 7 min där...och så skulle jag försöka lägga över honom i vagnen för en lite mer ergonomisk sovställning, vilket blev = vaken gosse istället!!

Vi gick promenad för att se om vi kunde lura till en liten lur till...men inte ens traska omkring i halva Råsunda och ett varv runt en av sjöarna funkade. Vi gick hem och åt middag och glass istället!

Det var en trött gosse med rosor på kind som somnade utan protest kl 20.02.

Jag har sedan dess suttit och klippt i flera hundra små streckkoder från blöjor och barnmat. (Fick nästan lite ont i högeraxeln) Som den smålänning jag är så samlar jag troget på allt som kan generera i presenter. ( Nej jag är inte slavisk, ibland orkar jag inte plocka bort från burkarna....men jag kan gräma mig lite i smyg efteråt...)
Fanns inget jag blev sugen på bland premierna...så nu får jag fortsätta någon månad till. 

Helgen blev annars bra. Kort resumé:
Lördag:
Tvättade kläder, gick långpromenad, åt glass, satte upp en list....shit gjorde vi inget mer den dagen!? Ja vi åt fisk till middag och kollade TV och om jag minns rätt så råkade det bli lite glass på kvällen med.

SöndagJag röjde på balkongen och tvingade ut Christian & Theodor på gården när jag insåg att jag aldrig skulle få något gjort om jag inte fick vara själv där ute.
Efter god lunch så åkte vi på turné i vårvädret. Först till tippen och kastade tusen burkar gammal färg som har tagit upp ett av våra förråd tills nu samt för att bli av med våran stinkande brända micro som bott ett veckor på balkongen. Därefter for vi till Bauhaus och köpte trätrallar till min kommande balkongmakeover. Sedan bar bilen till Norra Ängby och en husvisning. Var inget vidare. Påväg till nästa insåg vi att vi inte skulle hinna och att magarna knorrade av hunger. Det blev ett matstopp på en lokal liten pizzeria..som visade sig ha fantastiskt god pizza.

Vi rundade av med ytterligare en husvisning i Spånga.....usch vad jobbigt bra vi tyckte om det. Ett gult parhus ifrån 1987 byggt i sutteräng i två våningar med två uteplatser, jordgubbsland och skogen precis bredvid, hur kunde det kännas så bra???. Inte så mkt folk på visningen och ovanligt lågt pris för att vara hus här i trakten....hum.

http://www.svenskfast.se/Templates/Objectview.aspx?objectid=3GRJS1P46VLPB9U1

Nu ska jag vara lite social med han där i TV-soffan :-)

Godnatt!

 


Kommentarer
Postat av: J o s s e

Himlans vilket fint "hus"! Mmhmm!

2008-04-23 @ 18:59:20
URL: http://lollipoppan.blogg.se
Postat av: J o s s e

Himlans vilket fint "hus"! Mmhmm!

2008-04-23 @ 18:59:27
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0