Andas ut i hunden

Andas in, andas ut i hunden, andas.......ta ett långt steg fram till dina händer, upp kota för kota, bergsposition, andas.....kom in i trädet, rotera, böj, lyssna på din kropp......

Helt, helt slut! Yoga kurs på jobbet i två hela dagar och till på köpet en liten son som har ändrat sina sovvanor, totalt! Två kvällar nu så har det varit som att lägga ner en studsboll i spjälsängen, upp i samma sekund som lilla äppelkinden har nuddat kudden. VILL inte sova! Jag som har varit så glad för denna underbart smidiga nattningsprocedur som vi haft fram till nu. Får hoppas att vi bara är inne i en fas som snart går över, hoppas hoppas. 

Yogakursen har känts bra och spännande. Målet är att jag och mina kollegor ska kunna hålla klasser på jobbet. Känns som att jag har ganska bra koll på hur det SKA se ut men när det kommer till att göra rörelserna och ställningarna själv.....ehh då finns det endel att jobba på: Den som gav mig svanken av svankar och kortaste korta bakbensmuskler skulle jag gärna ta ett ord med. Nu påstår vår lärare Emma som är vig och stark som en katt att hon också var svankig och stel på samma sätt som mig för 10 år sedan när hon började.....så jag känner hopp.

image40 Ja, det är mig ni ser, självklart!


Imorgon ska det njutas av en ledig dag tillsammans med familjen. Får se vad som händer. Hoppas på en vårig dag, en glad Theodor och en lika glad pappa Christian.

Godnatt godnatt

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Sv: Haha,Vaddå jag skrev inget om frisläppt dans?!
Åh har inte du också en liten nattuggla som bor i dig!?

2008-04-13 @ 12:03:24
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0